söndag 15 maj 2016

Rapport från en bra helg...

Det har varit en bra helg.
Jag har hunnit med en hel del träning och på cykelkontot finns det mer att hämta.

Till att börja med blev lördagen ett äventyr tillsammans med Jonas, som är en duktig fotograf. Han hade en önskan om att utöka sin kunskap med att fotografera lite cyklande. Och jag har inga problem med att smeka min lilla fåfänga med att få synas på bild.
Efter diskussion och spånande kom vi fram till att det fanns sjukt fina förutsättningar med de blommande rapsfälten.

Det blev en dryg timme med vändning, igångdrag, vändning, igångdrag, vändning, igångdragning... Ja, ni fattar... 
Bilderna är riktigt fina. Här kommer ett urval!

Raps och tempohoj i symbios...
Jonas fotografering håller hög klass!
Och Jonas fick mersmak på att fotorgrafera cyklister. Och jag fick definitivt mersmak på att ”modella”. Mer kommer alltså!

Jag blev dessutom äntligen färdig till att sko de nya träningshjulen till mountainbiken med däck utan slang. Det är så mycket bättre, och efter dagens cykling i skogen kan jag bara sammanfatta det med att däcken från Continental är så mycket bättre än de från Vittoria som satt på hjulen när jag köpte dem.
Bytet av bromsar, från SRAM XO till Shimano XTR har inte heller varit annat än bra. Jag var mest missnöjd med att det var en del strul med mekandet med SRAM-bromsarna. Själva bromsandet var det inget fel på, men med Shimanos är det lättare att dosera och jag kan moderera bromsandet så att det blir mindre låst bakhjul.

Idag fick dessutom min gamla röda trotjänare, Specialized Tarmac flytta och Thomas blev lycklig ägare till en grym cykel. Nästan lite emotionellt, men i ärlighetens namn stod den mest och samlade damm.

Prydlig racer... Tack för denna tiden!
Nu gäller det snart att börja ladda mot årets första tävlingar. Den 6:e juni är det Trelleborg triathlon och 6 dagar senare smäller det i Helsingborg.
För mig är det lite av träningstävlingar, de viktiga tävlingarna kommer senare och målet är att få träna lite mer triathlonspecifikt i helhet. Också är det dessutom kul.
Tanken är att förbereda med lite mer brickpass och hårda simpass fram tills det är dags. Jag har väl idén att komma i öppet vatten innan, men realistiskt sett blir det ett kort pass, det är kallt i vattnet!


Så slutar denna snabba rapporten...

//
Joakim

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar