lördag 7 januari 2017

Det blir alltid som man tänkt sig!

Jag börjar med att meddela att, ja, jag vet att jag stulit rubriken från Olof Röhlander, men den är så bra, så jag skäms inte!

Så här i tider av högtider och helgdagar är det givetvis så att det är tid med familj och släkt som står på agendan. Inte ovanligt är att dessa är lite utspridda och att det inte alltid är så att man kan utgå hemifrån alla dagar så att säga.

Enkelt, och kort, så spenderas helgen i Karlskrona hos svärföräldrarna för min del.

Det brukar, träningsmässigt inte innebära så stora inskränkningar då svärfar är en villig löpare. Men... Vädret bjöd denna gång på en viss utmaning! -17 första dagen, och ymnigt snöfall nästa.
Jaha! Och mitt träningskort hos Nordic Wellnes är helt meningslöst i de här trakterna då det inte finns något gym där detta är giltigt.

Men, det kan inte stoppa mig! Att låta bli, ge upp och skita i det blir det ingen Ironman av!

Så till Friskis & Svettis gym i Karl XIs gamla stad bar det.
Ett fräscht och trevligt gym, måste jag säga.
Helt OK löpband, och så satt det där, intervallpass avklarat. Vill man så går det liksom.



Det slog mig när jag stod där på löpbandet och blickade ut att det var osedvanligt mycket folk på gymet. Aha, nyårslöftestider!
Eftersom det var redan under uppvärmningen jag gjorde mina iakttagelser och reflektioner hade jag tankekraft att fundera lite... Senare är hjärna mer upptagen med att få ena foten att hamna framför den andra och så vidare...

Har DU avgivit ett nyårslöfte?
Lite tips i all enkelhet. Se till att du satt ett realistiskt mål och med det ska du även skapa förmågan att säga när du nått ditt mål! Mätbarhet är nyckeln, här. Har du misslyckats med detta? Justera, det är inte för sent!
Det mesta jag hör om nyårslöften är att folk häcklar de som avger dem. Visst, jag håller med om att fysisk aktivitet ska vara en livsstil och inget som man gör ett tag och sedan hoppar över. Men det kanske kan börja med ett löfte? Det finns i alla fall ingen anledning att vara så fientlig och negativ! Peppa istället.
Omges du emellertid av klagomål, hånande och förmanande så låt detta vara bränsle för att visa dem att belackarna har fel som tvivlar och att det är möjligt att genomföra stordåd om viljan finns! Låt dem få en förebild, som dödar det negativa tråkiga... Så kanske de vågar sig på förändring så småningom.

Kör hårt i snögloppet nu! Det går om man vill!

//
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar