lördag 14 februari 2015

Ny blogg... nya tag!

Sitter här med ett vitt blad framför mig. Om än ett virtuellt blad, så är det ändå ett blad.

De senaste åren har jag, tillsammans med vänner, drivit en sida om träning, prylar, tävlingar med mera. Och vi har bloggat. För mig har det varit en ynnest att få dela med sig av mina tankar om idrott, träning och hälsa.
Men det har kanske varit så att vi tog oss lite vatten över huvudet då vi ville göra så mycket, så snyggt.
Att få ihop det med att ha ett normalt liv och en träning som är i övre delen av skalan för normal gör att det blir lite tight, liksom.

Nu är sidan lagd på is, så att säga, och jag drar igång denna bloggen. Enklare, mindre förpackning, mer innehåll hoppas jag!

Du som läser kan förvänta dig tankar, tips och åsikter om träning, idrott och hälsa. Med ett glasklart perspektiv som ibland kan ge intrycket av att sakna ödmjukhet, men som alltid kommer komma från hjärtat. Alltid ärligt, alltid rakt. Frankt!

Du kan även förvänta dig en del surr om prylar. För att jag gillar prylar, för att de gör mig glad. Jag hymlar inte, jag är materialist.

Så här initialt kommer det dessutom bjudas på lite vinter, trots att det är en skåning som skriver. Jag börjar med att vara i Falun under längd-VM och sedan tar jag sambon i armkrok och drar till fäders öppna spår mellan Sälen och Mora. Skåningar på skidor... Ja, jag säger då det.

För er som inte känner mig sedan innan lovar jag att, på vägen så småningom, presentera mig mer och tydligare. Tids nog, liksom.

Nu packar jag ned det sista och imorgon bitti drar jag mot Dalarna!

//
Jocke

PS. Förresten... häng gärna med mig på Instagram... joakim_joensson är mitt användarnamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar