onsdag 4 mars 2015

Återhämtning...

Sakta men säkert återvänder man så till livet...

Igår handlade det mesta om att lida sig igenom smärtan och hämta in det man kunde.

Idag fokuserade jag på att röra mig lite lätt. De värsta problemen som inte var muskelära, såsom skav och liknande har lättat och nu kvarstår "bara" det muskelära. Ja, det är inte mycket kvar av det heller efter ett besök hos Helena på Wellness House i Löddeköpinge. Om jag inte är en ny människa så är i alla fall samma människa betydligt mjukare och långt närmre ursprungsskick! Rekommenderas alla som är lite stela, oavsett anledning.

Samtidigt mognar tankar fram och före och det dåliga glidet ger en känsla av att vilja ta revansch på fäders spår. Den 22:e mars öppnar anmälan och då vet i fasen om inte jag ska ta och göra mig en ny utmaning. Det lutar åt det, smärtan till trots.

Det som lockar är tanken på att göra bättre ifrån mig mest. Att åka längdskidor är roligare än jag ville minnas och skulle det komma snö är det ändå den bästa träningen för konditionen som är tillgänglig. Det är det där med rullskidor... Fast, var det så tråkigt, eller var det bara när stavarna släppte för att rullholkarna inte var vassa nog? En chans till?
Alla förtjänar väl en andra chans? Vasa också?

Dessutom är jag sjukt peppad av alla positiva tillrop jag fått före, under och efter.

För övrigt har skägget åkt sin kos. På instagram har det varit blandade reaktioner. Det är liksom inne med skägg. Nu har jag ju aldrig varit särskilt fåfäng, och skägget var ett eget sätt att ladda för Vasaloppet. Vi får se om det blir något mer skägg om det blir fler lopp...



Innan det är det nya utmaningar på gång... Imorgon blir det lätt löpning. Det känns som våren ligger och bubblar här hemma i Skåne!

//
Jocke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar